sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Haastekasan purkamista

Olen saanut kivan läjän erilaisia haasteita erinäisiltä ihmisiltä, ja voisinkin nyt heitellä ne tähän, kun muutakaan kirjoiteltavaa ei ole! Ponny majailee edelleen Kivarin laitumella, tulevaisuus on ihan yhtä auki kuin edellisessäkin postauksessa, mielipiteeni vaihtelevat joka päivä, enkä todellakaan tiedä mitä tehdä, ja mikä on oikein. Ehkä tämä tästä joku päivä ratkeaa.

Hevoshistoriaani-haaste, jonka sain Jutalta, kiitoksia!

Ensimmäinen hevonen, jolta putosin?
- Risteytysponitamma Cherry, "Kirsikka/Kikka". Pirullinen pieni musta ponitamma, jonka selästä tämänkin jälkeen lentelin tuon tuosta. Ensimmäinen kerta tosiaan tapahtui alkeiskurssin ensimmäisenä tuntina, kun opettajamme Arto-Pekka Heino varsin fiksusti päätti lähteä ryhmämme kanssa kävelemään loppukäynnit maastoon. Ryhmän, joka oli juuri päässyt tenavatalutuksesta, ja ratsastivat ensimmäistä kertaa ilman taluttajia... No, Faatu-poni jäi yllättäen tyhjentämään rakkoaan keskelle polkua, joten jonon häntä (lähes kaikki poniratsukot, Kikka ja minä mukaanlukien) jäi alusta jälkeen. Artsi huikkasi Faatun kuskille, että ravatkaa meidät kiinni, noin kymmenen metrin välimatka. Ponithan siitä innostuivat, heittivät laukalle ja lähtivät pukitellen kirmaamaan pitkin Virpiniemeä. Minä lensin varsin nätisti suoraan kiveen, ja kypäräni joutui samantien vaihtoon. Kun ponit saatiin kerättyä kiinni, kävimme vielä maneesissa ratsujemme selässä, ja tunti loppui siihen.
  Kirsikka lopetettiin tänä kesänä jalkavaivojen vuoksi, ja tämä pieni musta ponitamma jätti ainakin minun hevosteluuni merkitykselliset jäljet.

Kikka, Jörö & Iiro aikojen alussa

Ensimmäinen hevonen, jolla ylitin esteen?
- En ole tästä täysin varma, mutta veikkaisin Kirsikkaa tähänkin. Mikäli näin on, kyseessä oli eräs tunti, kun minun tuntiani ei pidetty, ja menin isosiskoni kanssa samalle, edistyneempien tunnille. Hyppäsin Kikalla ristikoita muiden ylittäessä isompia pystyjä. Se tosin ei sujunut kamalan hyvin, lentelin tuon tuosta selästä ponin kieltäessä esteille, ja erään kerran ylitin ristikon nätillä voltilla ponin jäädessä taakseni. Mutta joo, ylitin myös muutaman ponin selästäkäsinkin!

Suurin hevonen, jolla olen ratsastanut?
- Olen käynyt Emperor "Eetu"-nimisen 183-säkäisen shireorin kyydissä, mutta ihan oikeasti suurin ratsastamani kaviokas on... ehkä joko Syppe, tai eräs Arttu Ylirannalta, ollessani siellä vuonna 2005 kesäleirillä. Syppe on 173-säkäinen, ja Arttu silloin "ihan kamalan iso".

Pienin hevonen, jolla olen ratsastanut?
- Järjettömän hankala kysymys, koska olen aina rakastanut shettiksiä, ja myös ratsastanut niillä meeelkoisen paljon. Enkä tiedä niiden säkäkorkeuksia... Tästä tittelistä kilpailee Elsa, Poni M, Jörö, Puppe sekä Lassi.

Jörö vuonna 2005

Hirvein hevonen, jolla olen ratsastanut?
- Lenni. Ihan mukava ruuna, mutta niin järkyttävät askeleet, että itkien menin tuon selkään. Ja sama Faatun kanssa, vihasin sitä ponia, kun se oli niin junttura, ja puksutti menemään kylki edellä minne sattuu. En saanut siihen koskaan mitään kontrollia, ja se oli aina kiusaamassa muita poneja!

Lenni & Sintti

Hevonen, jonka kanssa olen kehittynyt eniten?
- Koo, Maila, Syppe, Puppe ja Vive. Vesteri opetti omalta osaltaan minulle myös ihan hurjasti kärsivällisyyttä! Ja Emma, jonka ansiosta hurahduin shettisten lisäksi myös russeihin, ymmärrystä.

Minä, Emma ja pikkuveli joulukuussa 2004

Hevonen, jolla olen hypännyt korkeimman esteeni?
- Koo. Kaulanarulla 100cm ratana, 120cm yksittäisenä. Varusteiden kanssa Papulla reilua metriä yksittäisenä, ja ratana Koolla 80cm.

Hevonen, jolta olen tippunut pahiten, ja seuraukset?
- En tiedä. Ei tule mieleen. Peukalo on niksahtanut paikoiltaan, solisluu murtunut, ties mitä tärähdyksiä sun muuta, mutta en koe noita pahoina. Fyysistä loukkaantumista huomattavasti pahempaa on henkinen kipu ja kärsimys, sitä taas hevosteluni on ja on aina ollut täynnä.

Hevonen, jonka haluaisit omaksi?
- Tällä hetkellä en ketään. Katsotaan uusiksi, kunhan pääsen vuokralaisuudesta pois. Sypen, Mailan ja Lassin ottaisin samantien majailemaan pihaani.


Elämäni tärkein hevonen/poni?
- Vive, Puppe, Maila, Koo, Syppe. Tapaamisjärjestyksessä.


"11"-haaste

Jokaisen pitää kertoa 11 asiaa itsestään, vastata haastajan 11 kysymykseen, tehdä 11 uutta kysymystä haastetuille, haastaa 11 bloggaajaa, kertoa heille ja olla haastamatta takaisin. Tämän sain Lauralta, kiitokset sinullekin!

1. Saan alkaa ajamaan ajokorttia 15 kuukauden päästä, ja se aiheuttaa lievästi sanottuna paniikkia. Olen vanha!
2. Olen ihmisenä hyyyyyvin kaukana siitä mitä haluaisin olla -sekä luonteelta, että ulkonäöltä.
3. Omistan tällä hetkellä 13 lävistystä; yksi suussa, yksi huulessa, ja 11 korvissa. (äiti, älä lue tätä: lisää on tulossa)


4. Rakastan lävistysten lisäksi tatuointeja, ja ajatuksenani onkin kerätä ikäänkuin elämänkertani tatuointien muodossa kehooni. Olen jo suunnitellut muutaman valmiiksi, ensimmäinen tulee olemaan Koo-aiheinen.
5. Olen tähän mennessä nähnyt vuoden 2007 jälkeen 60 bändiä ja 72 keikkaa, joiden lipuista olen maksanut. Tämän lisäksi koulun tapahtumat jne.
6. Opiskelen tällä hetkellä automaalariksi Oulun Seudun Ammattiopiston Haukiputaan yksikössä. Ala ei ole mikään unelma, mutta ryhmä + ohjaaja ovat parempia, kuin minulla on koskaan ollut!
7. Haaveilen muuttamisesta. Haaveeksi se jääkin, kun mukaan pitäisi ottaa varsin mukava eläinlauma, joka tällä hetkellä koostuu kolmesta marsusta, gerbiilistä, koirasta, sekä ponista.

... ja pitäisi luopua Sypen tapaamisestakin.

8. Minulla on aina koneella ollessani auki ainakin Facebook, Petsie, Blogger, Youtube, sekä vuorotellen Toisinhevostelijat, Konitorin keskustelupalsta, Howrse, Hevostalli.net, sekä Demi.fi. Hehjep... Ja siis nimenomaan tuossa järjestyksessä, en kestä jos välilehdet ovat väärin!
9. Haaveilen koko ajan uusista eläinlajeista, mutten ole tähän päivään mennessä löytänyt sopivan tervettä lajia. En usko, että koskaan voin omaa koiraa laittaa niiden sairauksien vuoksi, (joten varastan täältä temppu-Yodan lähtiessäni) hevosiinkin ja niiden vaivoihin on mennyt maku, pikkujyrsijät ovat aina vain sairaampia... Huoh.

Y vuonna 2011

10. Minusta haluttaisiin suvun puolesta eläinlääkäriä ja/tai kengittäjää, mutten ole turhan innostunut kummastakaan. Haluaisin oikeasti pestä vain käteni eläinjutuista kokonaan.
11. Olen ehkä maailman ailahtelevin persoona; huomenna voin esimerkiksi sanoa hakeneeni kengittäjäkoulutukseen...

1. Mikä tekee sinut onnelliseksi?
- En tiedä. En tosiaan tiedä. Musiikki yleensä, ja keikkailu. Ja reissut mukavassa seurassa! Ja onnistumiset.

30 Seconds To Mars @ Rock The Beach 2013

2. Mitä haluaisit tehdä juuri nyt?
- Syödä jotain hyvää ruokaa. Nom.
3. Mikä olisi unelmien lomakohde?
- Olen hylännyt kaikki haaveeni lomailusta, sillä korvani eivät kestä ilmanpaineen vaihteluita, joten en voi lentää. Haluaisin kuitenkin käydä Islannissa, Huippuvuorilla, Los Angelesissa ja uudestaan Saksassa.
4. Haluaisitko asua suuren kaupungin keskustassa vai maalla?
- Maalla. Ei puhettakaan.
5. Mitä lajia et koskaan haluaisi kokeilla?
- Jotain... ällöjen asioiden syömiskilpailua ehkä. Niin, ja perinteistä rodeoratsastusta, yh. Tai joku valaaanpyynti, tai muu etiikkaani sopimaton. Kuinka perinteisiä suomalaisia lajeja (käsittääkseni tässä kuitenkin kysyttiin harrastuksia...) nuo sitten ovatkaan...


6. Oletko aina halunnut harrastaa jotain lajia, mutta et ole saanut mahdollisuutta?
- OLEN! Motocross, mikroautot, benjihypyt, liitovarjoilut ja sellaiset. Kaksi ensimmäistä epäonnistunut rahatilanteen (ponin) vuoksi, kaksi jälkimmäistä näiden saakelin korvien takia. Tekisin mitä vain, että voisin edes joskus hypätä korkealta vuorelta jättisiipien kanssa, tai kuminauhan varassa tai äää!
7. Millainen ois unelmien koti?
- Joko ihana, vanha maatila, tai oikein moderni, vaalea talo.
8. Mikä fiilis just nyt?
- Ihan hyvä kait juuu.
9. Ilta- vai aamuihminen?
- Ilta! Huhhuh, aamut ei vaan ole minua varten.
10. Kolme sinua kuvaavaa adjektiivia?
- Ailahteleva, semihiljainen, semiäänekäs.
11. Karmein biisi jonka olet kuullut?
- Paardit ovat parhaat, säälin sitä tyttöä...

En nyt jaksa keksiä kysymyksiä, enkä haastaa ketään, sillä olen tämän jo ainakin muutamaan otteeseen tehnyt. Minun puolestani kuitenkin kaikki halukkaat saavat tämän tehdä, ja vastata Lauran kysymyksiin!

Kolmannen haasteen teen eriin postaukseen, ettei tästä tule ihan järkyttävän pitkää...

6 kommenttia:

  1. EIKÄ, onko Kirsikka lopetettu :c eiiiii ♥ onko jöröstä muuten mitään tietoa, liekkö sekin päässy jo vihreimmille?

    VastaaPoista
  2. Joo, sen kintut meni niin huonoon kuntoon vuoden sisällä, ettei siitä ollut enää mihinkään. :( Mun mielestä Jörgekin on jo vihreillä, ihan varma en tästä kuitenkaan oo.

    Korjatkoon joku, jos tietää varmaksi!

    VastaaPoista
  3. demi.fi........................ XD

    VastaaPoista
  4. Kesä, eikä mitään tekemistä... Jjjja sit olinkin jo koukussa, damn. :( Siellä on hauska aiheuttaa hämmennystä!

    VastaaPoista
  5. pakko myöntää et nauroin myösvdemille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D:D:DD Ootte kamalia. Meniks täs niinq mun loputki uskottavuudenrippeet? D:

      Poista

Kiitos kommentistasi jo etukäteen, ne piristävät aina päivää! Kommenttien valvonta on päällä, joten hyväksyn ne ennen julkaisua -älä siis ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin. :) Halutessasi voin olla julkaisematta kommenttisi, kunhan ilmoitat siitä minulle.